TRAVEL - Onbeschrijfelijk mooi Thailand

30-12-2017 | 06:07

Goed... Ik loop een klein beetje achter met mijn blogs, ik loop maar 2 landen achter om precies te zijn. Hierbij nummero 1 over twee fantastische weken in het mooie Thailand!

Dear Thailand, I fell in love with you! Iets wat ik nooit had verwacht, Thailand stond ten slotte niet eens boven aan mijn must see landenlijstje. I was wrong, wat is Thailand mooi zeg! Twee weken lang heb ik samen met Willem (een deel van) Zuid-Thailand ontdekt. We begonnen het Thaise avontuur met 3 dagen Bangkok, wat een stad... Een stad met de hoge wolkenkrabbers, luxe grote winkelcentra en de mooiste rooftopbars. Een stad met de mooiste tempels, lekkerste authentieke restaurantjes en de gekste gewoontes. Uitersten, dat is wat Bangkok een bijzondere stad maakt. We begonnen ons Thaise avontuur op een van de vele mooie rooftopbarren, een beter begin had ik niet kunnen bedenken. Prachtig om tussen alle hoge gebouwen te genieten van de rust in de toch wel chaotische stad. En nee, volgens iedereen is Bangkok vies, druk en niet te doen... maar na 10 weken Kathmandu is Bangkok echt hemels! Twee dagen hebben we in een tuktuk door de stad geraced om alle mooie plekjes te zien.

Na het bruisende Bangkok was het tijd om door te reizen naar het mooie rustgevende Khao Sok National Park. Een prachtig natuurpark met een groot meer waar wij een nachtje zouden overnachten in een floating bungalow. Maar voor t zo ver was, moesten we eerst een nachtbusrit van 17u zien te overleven... nog voor vertrek hield de bus ermee op, een perfecte start van de reis. Wachten op een nieuwe bus en gaan met die banaan! Na geen oog dicht te hebben gedaan was het een echte verademing om aan te komen bij ons huisje voor die nacht, een houten bungalow midden in de jungle. Zo'n perfecte ligging in de natuur dat je telefoon geen ontvangst had en je savonds alle sterren kon zien omdat er bijna geen kunstmatig licht om je heen is. Kanoënd over de rivier begonnen we onze eerste middag in Khao Sok. De volgende dag vertrokken we richting het meer waar we die nacht zouden overnachten. Een klein stukje varen werd ons verteld, ze waren alleen een beetje vergeten te melden dat het een klein stukje was waarin je zeiknat zou worden haha... Bij het zien van ons bamboo hutje drijvend op het water midden in het meer, waren we de natte boottocht al snel vergeten. Klimmen en klauteren in de jungle, aapjes spotten en een tocht door de grotten... Khao Sok, wat was je mooi!

Na avontuur was het tijd voor zon, zee en strand. Kerst vieren met een heerlijk diner aan de boulevard met uitzicht op de zee. Een goed boek lezen in een hangmat op Railey beach. Kajakken langs de prachtige rotskustlijn van Railey en eindigen op een prive strandje. Genieten van het allerbeste gezelschap onder het genot van een lekker wijntje bij de Thaise Italiaan. De aller mooiste zonsondergangen om de dag mee af te sluiten.

Twee onvergetelijke weken in het prachtige Thailand, ik ben verliefd en kan niet wachten weer terug te gaan naar dit mooie land!